TIA: this is africa - Reisverslag uit Thika, Kenia van Lianne Vleugels - WaarBenJij.nu TIA: this is africa - Reisverslag uit Thika, Kenia van Lianne Vleugels - WaarBenJij.nu

TIA: this is africa

Door: Lianne Vleugels

Blijf op de hoogte en volg Lianne

22 Februari 2014 | Kenia, Thika

Ja hoor daar is ie dan, mijn eerste blog! Where to start....

Vlucht van NL naar Dubai was vet. Aangekomen op Dubai was ik natuurlijk volledig de weg kwijt. Maar 10uurtjes de tijd om de gate te vinden. Komt goed dacht ik. Ik in de highspeed trein naar m'n gate. Beetje appen, beetje lezen, beetje slapen. De nacht was zo voorbij. Alles verliep gladjes tot ik opeens zag dat m'n gate was verwisseld. Ik snel de trein terug. Bij m'n gate nog een aardige Canadees tegengekomen uit Vancouver. Ik natuurlijk pronken met onze schaatsresultaten, maar hij wist niets van schaatsen helaas. Wel heel grappig detail; hij zat ook in de filmshizzle. Nou je kan het raden wij kletsen over tv series en coole films. We hadden toch nog tijd dachten we.....ja dachten we. Bleek het boarden al lang aan de gang te zijn! Er stond ineens 'last call'. Wij als een dolle dat vliegtuig in! En ik heb de palmeilanden gezien!! Op de foto is voor de oplettende kijker nog nét dat hotel te zien...!

Nairobi Airport is Kenia zoals Kenia is. Meer dan een uur in de rij voor je visa. En warm. Buiten stonden Naftali en Sanne (de andere vrijwilliger) gelukkig nog op mij te wachten!

In Shade een heeeeel warm welkom door alle lieve kindjes: "Lianne Lianne Lianne Lianne!" Het Shade huis voelt elke dag echt als thuiskomen. Vandaag is eigenlijk m'n eerste vrije dag, maar we zijn elke dag langs verschillende projecten geweest. Soms ook best moeilijk. De St. Patrickschool voor gehandicapte kinderen bijvoorbeeld. Maar wanneer je dan de volgende dag weer ergens bent waar je echt een connectie hebt met de kinderen en de mensen is het ineens weer zo leuk! De kinderen zijn hier echt zo lief. In het huis doen ze allemaal hun eigen was, ze maken hun eigen bed op...de afwas!

Een van de leukste dingen was de markt. Wat. Een. Gekkenhuis. Looppaadjes van 10cm waar ze met zakken vol aardappelen op hun rug langs je heen sjezen. Ik was mee met de huismoeder Ann, een hele lieve vrouw. Ze zegt ik ben nu je moeder. Terug met de motorbike. Ann en ik op de ene en al het eten op de andere. Super vet.

Vandaag komen twee Belgische meisjes een nachtje in ons huis slapen en morgen hebben de kinderen hun examen karate. Het diploma dat ze daarmee halen schijnt hier veel waard te zijn voor later dus ze zijn er heel serieus mee bezig. Verder gaan Sanne en ik volgende week een weekje naar Mombasa, ook heel veel zin in! Marlon zit daar al en die nemen we dan met ons mee terug naar Shade.

Dussss alles gaat goed hier! Soms wel een wirwar van emoties in m'n hoofd maar nog steeds heel blij dat ik gegaan ben!

See ya later!!

Xx

  • 22 Februari 2014 - 14:16

    Oma Co :

    Wat fijn dat je het zo naar je zin heb ,jammer dat ik de leeftijd er niet voor heb anders is het best wel aanstekelijk ,wel nauw die straatjes op de markt ,maar hier steek je heel veel van op ,leuk leuk dat je toch aanspraak had op het vliegveld met die Canadees .ik zag op de kaart dat er toch wel universiteiten in de buurt zijn,is dat zo .er is al weer een week voorbij vlug hè .hopelijk ga je nog leuke dingen meemaken ,en doen jij bent dadelijk een ervaring rijker ,dikke knuffel van Opa en Oma tot ziens

  • 22 Februari 2014 - 14:39

    Diana:

    he lianne. wat leuk dat je wat laat zien hoe het er daar aan toe gaat. het ziet er gezellig uit veel plezier en we kijken er naar uit hoe het daar verder gaat. groetjes uit zoetermeer

  • 22 Februari 2014 - 23:10

    Amber:

    Liiiii, wat ben ik blij dit allemaal te kunnen lezen. Volgens mij whatsappte je me net voordat de wereld van whatsapp ontplofte, want daarna hield ie er gelijk mee op. Right on time dus. Niet van jou gewend. :p
    Dat gehaast en gestress op Dubai verbaast me trouwens niks, HA, altijd wat met jou. Lache weer.
    Over de wirwar van emoties gesproken, klinkt alsof ik mezelf hoor praten, misschien is deze reis toch a good thing geweest. 321
    En wie oh wie had ooit gedacht dat jij kinderen leuk en lief zou gaan vinden?! Zijn er nog meer dingen die we moeten weten? Heb je ook al een hunk aan de haak geslagen?
    Maakt ook niet uit als het niet zo is, ik zie na een week dus al allemaal positieve veranderingen. Ik ben benieuwd hoe je over drie weken bent en of je überhaupt nog terugkomt. Haha.
    Keep up the good work! Ik ben zo super trots op je en ik mis je ook wel, maar dat laatste neem ik maar even voor lief.
    Ik denk aan je en wanneer je even in een dip zit denk dan maar aan het feit dat we van je houden. ♥
    Lieeeeeeeeeeeefs, xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 23 Februari 2014 - 12:48

    Ellen En Luuk:

    Lianne wat leuk om zo wat van je te horen in dit mooie verslag.
    Heel veel succes daar. Kijk al uit naar je volgende veslag. we zijn trots op je.
    groetjes uit Rotterdam
    Ellen en Luuk

  • 23 Februari 2014 - 15:28

    Leontien/ An / Moemie:

    Patries /Cor / Lulu

    Leuk geschreven je verhaal, maar ik mis nog wat details van de eerste (en de tweede vlucht), met name de kindercrèche :-). Ook de loveseat ben ik niet tegengekomen (om iedereen maar nieuwsgierig te maken haha). Even iets duidelijker aangeven waar ik dat hotel kan zien op de foto (rechtsboven, onder en dergelijke). Ik zie veel jongens op de foto's, dus heb je al gevoetbald??? Kun je misschien een kampioenschap organiseren of hebben ze geen bal? Ook het bijna uithuwelijken is weggelaten (jonge jonge wat een censuur in Afrika hihi).

    Hoop dat het niet weer een week duurt voordat we een verslag krijgen, maar het was het wachten wel waard. Mooie foto's. Ga vandaag maar weer eens proberen je te bellen. Kijken of het nu (eindelijk) gaat lukken. Gelukkig heeft whatsapp het meestal wel gedaan, maar er is een alternatief: telegram dat niet van fb is).

  • 23 Februari 2014 - 15:50

    Marian Looijestijn:

    Wat geweldig dat jij deze reis aan bent gegaan.
    Super dat jij dit voor je medemens doet.
    En jij ziet ook nog iets.
    Denk als ik jong zou zijn deze stap ook zou zetten.
    Heel veel goeds toefewenst geniet en maak de kindjes blij.
    Je oude buurvrouw.

  • 23 Februari 2014 - 16:24

    Joost Vleugels:

    Hoi,
    eindelijk je eerste verslag hahaha, terwijl ik dit schrijf zit ik naar AJAX te kijken...4-0 GEWONNEN.
    Ik ben ongelofelijk trots op je...en kijk al weer uit naar je volgende verslag

  • 23 Februari 2014 - 16:30

    Roos:

    AA lu!
    Wat ongelofelijk vet! en zoals Amber zegt: wie had ooit kunnen denken dat jij kinderen leuk en schattig zou kunnen vinden ;P maar wat leuk zeg!
    Ik ben zo benieuwd naar al je verhalen en al die gevoelens in je hoofd..
    Geniet vooral van deze ervaring!!
    xxx
    Roos

  • 23 Februari 2014 - 17:34

    Leontien:

    Patries

    Hedde gij ook uw eigen aerpelen geschild? Das nie!

  • 23 Februari 2014 - 19:32

    Richard De Reus:

    Wat leuk dat we zo op deze manier je verhalen kunnen lezen wat je allemaal meemaakt, met trots lees ik dit en Wilma en ik weten ook uit onze eerdere reis in Malawi, Zambia hoe het eruit ziet in deze landen. Lianne 1000 % respect.

  • 24 Februari 2014 - 12:35

    Femke:

    Honolulu!
    Spread the wings in Africa! Maat: Afrika klinkt als afrika! geniet van al die lieve mensen, al die lieve kindjes, van de verschillen, van de markten, de rode wegen, het zand in je ogen, de motorbike taxi's, de gastvrijheid, de bonenmaaltijden, de groene jungle, de wirwar aan mensen en besef je dat jij de mogelijkheid hebt dat je dit mag en kan doen! :) Straks hier in Nederland besef je dat die cultuurshock geldt voor hier en niet voor daar. Ben je bewust daar en geniet want het is verdikkie zo weer voorbij. cool maat.ENJOY! x

  • 24 Februari 2014 - 14:15

    Annemieke:

    Hoi lullu

    Wat ontzettend gaaf en wat een warm onthaal door die kindjes.
    Enn hoezk kent die Canadees geen schaatsen? Dat heb jij wel even veranderd dus.
    En met de trejn naar de gate?! Hoe groot is t daar wel niet. Mygoshh

    Kijk uit naar je nieuwe verslag.

    Xxx

  • 25 Februari 2014 - 11:27

    Gab:

    Yo Lianne! Supercool dat je toch met het plan door bent gegaan. Dat vind ik echt heel tof van je! Goed dat er ook één fotootje van jezelf ertussen zit. Je moet toch even bewijzen dat je niet gezellig in Z'meer op de bank zit en het allemaal uit je duim zuigt, hè? ;)

    Heel veel plezier!
    Gab

  • 26 Februari 2014 - 12:01

    Oma En Opa Noordeloos:

    Hoi kleintje ,zoals je zus je altijd noemt .maar dat geld niet meer zeg ze ,nee je bent nu de grote ,menig een die dat niet nadoet wat jij nu doet .geweldig ,we zijn trots op je. Hou alle belevenissen goed vast ,dan hebben wij heel wat te luisteren ,hier is alles oke ,met de rest ook ,niks spannends groetjes en een dikke knuffel van ons ,doe ze allemaal de groeten

  • 01 Maart 2014 - 17:50

    Martijn:

    Hoi Lianne,

    Wat ontzettend moedig, we zijn zeer onder de indruk. We gaan je volgen.
    veel succes
    groetjes Opa, Gudrun en Martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Thika

Lianne

Actief sinds 15 Feb. 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 5011

Voorgaande reizen:

16 Februari 2014 - 16 December 2014

Kenia 2014

Landen bezocht: